En lilja som förgyller!

Tänk vad blommor kan förgylla, liljor på matsalsbordet njuter jag av härifrån soffan. Hela nyårsgänget (förutom tre pers) ligger deckade av hög feber och diverse hosta, halsont och förkylning. Jag ville ju som så många andra starta det nya året med snabba power walks och löpar rundor. Vad jobbigt det är när hjärnan är så sugen men kroppen inte ens orkar ta sig upp ur sängen. Men den här förkylningen går ju över och då ska jag bli pigg och fräsch.

20130106-122450.jpg

20130106-122501.jpg

Nu när all jul är borta ( förutom några adventsstjärnor som jag gärna skulle ha kvar ett tag till ) är det så underbart att få in liljor och tulpaner med ljusa gröna blad som gör allt lite ljusare. Liljorna har den där fina lite ljusrosa färgen som bryter så fint med mina andra färger, blått med lite röda inslag. Jag älskar ju både rött och rosa till allt mitt blåa och i vår kommer jag behålla mitt röda men ta in mycket rosa på blommorna. Det är otroligt snyggt att bryta blommornas färg med den övrig inredningen, rosa till rött, orange till rosa och gult till neutrala toner osv. Blommor gör så mycket för inredningen och man kan verkligen välja blomma efter stil. Nu är det två mellan månader innan det blir vår på riktigt och under tiden ska jag njuta av färska blommor här hemma.

Hoppas ni har en mysig söndag och är laddade inför vardagen imorgon!

/K

8 tankar på “En lilja som förgyller!

Lämna en kommentar